25 nov 2019

TOPP 20 jaar. Dit is pas het begin

Wat vliegt de tijd, TOPP bestaat dit jaar alweer 20 jaar! In al die jaren is er ontzettend veel gebeurd. Leuke dingen, nieuwe ontwikkelingen, verbazingwekkende inzichten én hechte samenwerkingen. We hebben het hygiëneniveau in Nederland behoorlijk opgekrikt. We zijn gegroeid, volwassen geworden. Maar we zijn nog niet klaar, we groeien nog steeds en zijn ambitieus. Dus we verzekeren je: er komen nóg meer mooie dingen aan!

Om een lang verhaal kort te maken, de afgelopen 20 jaar heeft ons gebracht waar we nu staan. Een blik naar het verleden laat ons scherper kijken naar de toekomst. Dus blikken we terug op 20 jaar TOPP. ‘Blik’ je met ons mee?

Terug naar 1999…

Een succesvol Amerikaans hygiëneconcept komt naar Nederland: tijd om het lokale hygiëneniveau een flinke boost te geven.

Sjaak van Huet ontmoet de directeur van Swisher

Enthousiaste servicemedewerkers aan het werk

1999 tot 2008 – Eén team, één taak

Verschillende franchisenemers sluiten zich aan bij het succesvolle concept. Er ontstaat een hecht en gepassioneerd team van ondernemers.

Het team in Zevenaar, juni 1999

De Gelderlander, 2003 

2014 tot 2016 – Nieuwe eigenaren 

Een Amerikaanse multinational toont interesse in het bedrijf en wil het overnemen. De ondernemers in Nederland worden voor de keuze gesteld: óf Nederland wordt meegekocht, óf de wegen scheiden op basis van een goed plan. Harry van der Spoel (één van de franchisenemer sinds 2005) en Sjaak van Huet (franchisenemer sinds 1999) hebben interesse om het Nederlandse concern over te nemen en gaan aan de slag met een ondernemersplan. Het Amerikaanse bedrijf accepteert het plan, wat van Harry en Sjaak de nieuwe eigenaren van Swisher Nederland maakt.

2017 – De geboorte van TOPP

Omdat Harry en Sjaak niet onder dezelfde naam verder mogen, worden er verschillende stakeholders geïnterviewd om een nieuwe firmanaam te bedenken. TOPP wordt geboren!

Het nieuwe TOPP-logo!!

2017 – TOPP gaat online

Een nieuwe start! Digitalisering staat hoog op ons verlanglijstje en dus komt er een nieuwe website en gaan de eeuwenoude werkbonnen de deur uit. Deze zijn slecht voor het milieu en totaal niet efficiënt. Hiervoor in de plaats komt er een nieuw iPadsysteem waarmee we onze klanten sneller, efficiënter en professioneler kunnen helpen. De facturen en werkbonnen worden allemaal gedigitaliseerd.

2017 – Geurbeleving

Omdat we van klanten steeds vaker de vraag krijgen om een geur toe te voegen aan de entree, besluiten we in hetzelfde jaar te starten met geurbeleving.

 

2019 – Nóg meer online

Klantbestellingen, dat kan toch veel efficiënter? En dus ontwikkelen we het klantenportaal: een beveiligde, online omgeving waar onze klanten bestellingen kunnen plaatsen en  werkbonnen en facturen kunnen inzien.

Onze ondernemers!

TOPP? Dát zijn onze ondernemers. Lees hieronder hoe lang jouw vertrouwde gezicht al onderdeel is van onze TOPP formule:

Sjaak van Huet begon in 1999

André Schouten begon in 2004

Harry van der Spoel begon in 2005

Roberto Smeets begon in 2006

Maurits Valk begon in 2008

Han Mulder begon in 2017

Bart van Huet begon in 2017 (bedrijfsleider sinds 2015)

Jeffrey van der Spoel begon in 2021 (bedrijfsleider sinds 2019)

 

Terug naar overzicht