Geurmarketing in de retail

Vergroot de beleving en verhoog jouw omzet met de kracht van geurmarketing!

Bewust en onbewust maken we dagelijks veel beslissingen, zo ook in winkels. De kracht van geurmarketing is een aangename geur doelbewust inzetten voor het creëren van een optimale winkelervaring. Potentiële klanten vragen en verlangen steeds meer van jou als winkelier. Geur is daarin een belangrijke factor geworden, want een aangename geur maakt direct deel uit van de eerste indruk van jouw winkel. Ontdek daarom hoe geurmarketing helpt bij het vergroten van de beleving in jouw winkel.

Direct een warm welkom bij binnenkomst

Geurmarketing begint bij de eerste stap van de klant in jouw winkel. Je creëert direct een warm en uitnodigend welkom bij binnenkomst. Het resultaat? Potentiële klanten voelen zich direct op hun gemak en zijn geneigd langer te blijven. Hierdoor wordt de kans op een aankoop aanzienlijk groter!

Wij begrijpen dan dat iedere situatie anders is en een andere oplossing vereist. Daarom bieden wij, naast een vrijblijvende offerte, de mogelijkheid voor een gratis adviesgesprek met één van onze experts. Samen kijken we naar de beste oplossing voor jouw winkel.

Adviesgesprek inplannen

Of ontdek eerst onze geurmachines, geurkaarsen, luxe geurstokjes en geursprays

Gasten zijn 70% meer geneigd om langer te blijven en meer uit te geven in een winkel met aangename en verleidelijke geuren.

Winkels die geurmarketing effectief toepassen ervaren een stijging van 80% in positieve online recensies, waardoor de reputatie en aantrekkingskracht worden versterkt.

Het verspreiden van geuren in de retail kan resulteren in een toename van in herhaalbezoeken, omdat gasten terugkomen voor de unieke (geur)beleving.

Geur zelf personaliseren? Dat kan. Het is mogelijk om een eigen geur te ontwikkelen. Vraag er naar bij onze adviseurs.

Voordelen van Geurmarketing in de Retail

De uitdaging binnen de detailhandel ligt in het voortdurend innoveren en optimaliseren van de klant en winkelervaring. De laatste jaren zien wij dat steeds meer winkeliers geurmarketing effectief inzetten om klanten doelbewust te prikkelen. Dit kan op verschillende manieren, afhankelijk sterkte en type geur verschillende voordelen hebben:

  • Geurmarketing verhoogt de omzet, doordat klanten eerder geneigd zijn producten te kopen in een omgeving die aangenaam ruikt.
  • Geurmarketing versterkt jouw merkidentiteit en zorgt voor herkenbaarheid, waardoor jouw winkel opvalt tussen de concurrentie.
  • Geurmarketing creëert een positieve eerste indruk in winkels, waardoor gasten zich welkom voelen en graag langer willen blijven.
  • Geurmarketing is een instrument op jouw winkel onderscheidend te maken van de concurrentie en klanten aan te trekken.
  • Geurmarketing kan worden ingezet in verschillende afdelingen binnen jouw winkel, waardoor klanten ook door geuren door een winkel kunnen navigeren.

Je kan geurmarketing al eenvoudig toepassen met onze geurmachines, geurkaarsen, luxe geurstokjes en geursprays.

Nog een betere winkel-beleving: