De gezichten achter TOPP | Stefan Geurtsen
Accountmanager bij TOPP Midden- Oost Nederland
“Toen ik de vacature las voor accountmanager bij TOPP was ik niet direct overtuigd. Want laten we eerlijk zijn, hygiëne is nou niet het meest sexy product om te verkopen”, zegt Stefan Geurtsen lachend. Maar nieuwsgierig was hij wel, dus besloot hij tóch het gesprek aan te gaan. Met succes, want sinds mei 2021 vertegenwoordigt Stefan de dienstverlening van TOPP in de regio Midden- en Oost Nederland. En op die eerste gedachte is hij overigens he-le-maal terug gekomen: “Hygiëne is voor elk kantoor, restaurant, school of andere organisatie enorm belangrijk. Daarnaast ben ik er wel achter dat wij een unieke dienstverlening hebben met écht mooie producten”. Hoog tijd voor een nadere kennismaking!
Wanneer de 36-jarige Stefan begin 2021 niet meer helemaal op zijn plek zit bij zijn huidige werkgever, besluit hij eens rond te kijken naar een andere baan. Het is precies dát moment wanneer de vacature voor accountmanager bij TOPP op zijn pad komt. “Ik ben toen met Bart (van Huet, red.) in gesprek gegaan. Hij vertelde me over de dienstverlening van TOPP en wat hen uniek maakt. Tijdens het gesprek was het gevoel gelijk goed, en ik besloot de stap te zetten.”
Unieke dienst
En van die stap heeft de ambitieuze Stefan geen spijt. “Uit het gesprek met Bart kwam het natuurlijk al naar voren, maar in de maanden daarna ondervond ik aan den lijve hoe uniek de dienstverlening van TOPP is. Dat zegt iedereen natuurlijk van zijn of haar eigen dienst of product, maar ik geloof écht in wat wij doen”, vertelt hij enthousiast.
Echt hygiënisch
Dat vraagt om iets meer verduidelijking. “Neem bijvoorbeeld toilethygiëne. In mijn optiek was het schoonmaken van het toilet niets meer dan met een emmertje sop en een doekje het porselein poetsen. Maar nu ik bij TOPP werk, weet ik dat het toilet een bron van ziekten en andere narigheden is. Dat bestrijd je alleen met een grondige schoonmaakbeurt, zoals wij doen tijdens een dieptereiniging. Van een periodieke grote beurt tot een wekelijks onderhoud; wij zorgen ervoor dat het écht spic en span is.”
Mooie combinatie
Maar er is meer. “Er is niemand die de combinatie aanbiedt van een groothandel met hygiëneproducten én een serviceverlening. TOPP doet dat wel. En neem bijvoorbeeld ook onze schoonloopmatten. Die zijn niet alleen enorm functioneel, maar met de was- en wisselservice heb je als klant ook nog eens altijd een schone mat. Ook weer zo’n mooie TOPP-service. Daarnaast zijn de desinfectiezuilen niet meer weg te denken bij de entree van publieke ruimtes. Hiermee bieden wij de oplossing én producten voor een hygiënische, schone en veilige werk- en leefomgeving.”
Focus
Met zo’n breed scala aan producten en diensten op het gebied van hygiëne is het wel belangrijk om de focus te bewaren, vindt Stefan. “Je wil de klant niet in één keer overvallen met álles wat wij voor hen kunnen betekenen. Het is dan ook belangrijk om te kijken op welk gebied TOPP van dienst kan zijn voor het betreffende bedrijf. Ik heb bijvoorbeeld nog weinig gedaan met geurbeleving, terwijl dit ook een supermooie dienst is. Hier zit voor mij dan ook nog veel potentie in.”
Helemaal op z’n plek
De enthousiaste Stefan zit dus helemaal op zijn plek bij TOPP. Hij kan dan ook niet wachten om nóg meer klanten te helpen met de TOPP-service. Wat dat precies inhoudt? Stefan legt uit: “Bij ons geen wurgcontracten, of keiharde verkoop. Dat staat ons heel erg tegen. Wij willen juist een langdurige samenwerking aangaan met de klant en echt een relatie opbouwen. We geloven in wat we doen en laten de klant dat graag beleven. De langdurige samenwerking komt dan vanzelf. De lijnen zijn ook erg kort en als een klant snel iets nodig heeft, regelen we het dezelfde dag nog.”
Een zorgeloos toiletbezoek
Nog even over vieze wc’s. Gaat hij dan nog wel eens zorgeloos naar het toilet? “Haha, op ieder toilet waar ik kom weet ik wel iets te vinden, zoals kalk of een vieze toiletbril. Dat zou er niet zitten als wij wekelijks langskomen”, vertelt Stefan lachend. Het mag duidelijk zijn: deze accountmanager hoeft nog lang niet stil te zitten.
Benieuwd waar Stefan jou mee kan helpen? Je kan hem bellen op 06 12 59 36 17 of stuur een mail naar stefan@topp.nl.