16 sep 2025

TOPP verwelkomt Frank Janssen als nieuwe bedrijfsleider in Zuid-Nederland 

Sinds april dit jaar is Frank Janssen officieel aangesteld als bedrijfsleider van TOPP-regio Zuid-Nederland. Daarmee is hij het nieuwe aanspreekpunt voor klanten in onder andere Brunssum, Eindhoven en Tilburg. Frank is een bekend gezicht binnen de organisatie: hij werkte al acht jaar als accountmanager voor TOPP. 

“Hoewel ik geen franchisenemer ben, voelt het wel zo,” vertelt Frank. “Ik heb dezelfde verantwoordelijkheden als een ondernemer binnen onze formule: van personeelsbeleid tot inkoop en klantrelaties. Toen mijn voorganger Roberto Smeets besloot te stoppen, werd ik gevraagd om het rayon over te nemen. Voor veel klanten veranderde er weinig, ik was al hun eerste aanspreekpunt.” 

Regio in beweging

De Zuid-Nederlandse TOPP-regio telt drie locaties: Brunssum (hoofdvestiging), Venlo en Vught. Frank stuurt daar een team van negen medewerkers aan. “We werken met vier fulltimers en enkele parttimers. Het team draait goed en de sfeer is uitstekend.” 

Geur als serieuze dienst

Binnen de ouderenzorg weet Frank met zijn team echt het verschil te maken. “Iedereen kent de geur van een zorginstelling: een mix van medicijnen, afval en andere luchtjes. Wij zetten geavanceerde geurapparaten in om dit te veranderen. Een frisse geur maakt het prettiger voor bezoekers, en sommige geuren hebben zelfs een kalmerend effect op bewoners. Zeker in de dementiezorg is dat van grote waarde.” 

Toilethygiëne tot in de puntjes geregeld

TOPP richt zich uitsluitend op professionele hygiëneservices en dan vooral toilethygiëne. “Wij hebben geen stofzuiger in de bus, maar wel alles in huis voor het schoonste toilet,” aldus Frank. “Van het schoonmaken tot het bijvullen van dispensers: wij zorgen ervoor. Dat geeft klanten rust. Ze weten: dit onderdeel is goed geregeld.” 

Voor de meeste klanten komt TOPP wekelijks langs. “Dat is meestal voldoende. Onze unieke aanpak zorgt voor een hygiënisch resultaat met een bacteriologisch coating dat dagenlang aanhoudt. Bij sommige klanten, zoals snackproducent Mora, komen we dagelijks. Daar verzorgen we naast de toiletten ook de douches.” 

Duurzaam, flexibel en altijd dichtbij

“Wij zijn de enige TOPP-regio met een volledig elektrisch wagenpark,” vervolgt Frank trots. “Zes bussen, allemaal 100% elektrisch. Duurzaamheid is belangrijk. Voor ons én voor onze klanten. Je kunt niet aankomen met een dieselbus bij een klant die zelf inzet op verduurzaming.” 

Ook flexibiliteit staat hoog in het vaandel. “Wij hanteren een opzegtermijn van drie maanden. Geen langdurige contracten, maar vertrouwen op service en klanttevredenheid. Als het niet bevalt, kunnen klanten eenvoudig opzeggen, maar dat gebeurt zelden. We lossen klachten snel op en communiceren helder.” 

Geen zorgen over hygiëne

Frank sluit af: “We zijn goed bereikbaar, ook ’s avonds. Klanten weten wat ze aan ons hebben. We lossen klachten binnen 24 uur op en zorgen dat alles draait. Dankzij mijn team hebben onze klanten nergens omkijken naar. En dat is precies waar we het voor doen.” 

Ook franchisenemer worden bij TOPP? Dat kan! Lees er hier alles over.