De Melkweg, Amsterdam

Bij poppodium en cultureel centrum De Melkweg in Amsterdam is er altijd wat te doen. Livemuziek, clubnachten, films en festivals; bezoekers komen hier om te genieten van een ontspannen avondje uit. Alles draait dus om een optimale beleving, en dat begint al bij binnenkomst.

Wie een stap over de drempel zet van dit bekende poppodium in Amsterdam kan ‘m niet over het hoofd zien: de opvallende logomat die bij de entree ligt. Deze gepersonaliseerde schoonloopmat is met zijn 5,10 bij 2 meter met recht een opvallende binnenkomer te noemen.

Mark Heemsbergen van De Melkweg vertelt. “We hadden eerst drie losse schoonloopmatten, zonder bedrukking. Die waren prima, maar verschoven steeds. Nu hebben we via TOPP één grote gepersonaliseerde logomat. Die ziet er niet alleen leuk uit, maar de mat houdt ook een hoop vuil en vocht vast.”

Eens per maand naar de wasserij

De logomat van De Melkweg gaat eens per maand naar de wasserij voor een grondige reinigingsbeurt. “Een medewerker van TOPP komt hier langs om de mat te wisselen voor een andere, schone mat. De gebruikte mat gaat naar de wasserij. We hebben dus eigenlijk twee logomatten: de ene ligt hier, de andere wordt gereinigd. Dit herhalen we iedere maand. Zo ligt er dus altijd een schone mat bij de deur”, laat Mark weten.

Geurbeleving

Maar De Melkweg doet meer om haar bezoekers een optimale beleving te geven. “We maken ook gebruik van geurbeleving”, licht Mark toe. “We zijn een groot poppodium. Mensen vieren een feestje, hossen op de dansvloer en knoeien drank op de grond. Dat ruikt op een gegeven moment niet fris meer. Om onaangename geurtjes te neutraliseren hebben wij ervoor gekozen om geurmachines op te hangen in onze toiletten, in de foyer en in de entree.”

Fijne sfeer

“Als poppodium doen we er alles aan om een fijne sfeer te creëren, zodat onze bezoekers optimaal kunnen genieten. Geur is hierbij een belangrijke factor. Direct bij binnenkomst worden onze bezoekers verwelkomd met een prettige geur. Subtiel, fris en niet te sterk aanwezig. Ook bij het ophangen van hun jassen, tijdens het wachten in de foyer of bij een bezoek aan het toilet ervaren zij dezelfde prettige geur. Gezien het feit dat het hier altijd druk is, zit het met die aangename sfeer bij ons wel goed”, lacht Mark.

Over de samenwerking met TOPP

“Ik ben erg tevreden over de samenwerking. Ik schakel direct met Maurits (Valk, eigenaar TOPP Noord-West Nederland, red.). En servicemedewerker Sandra komt hier regelmatig over de vloer. Ze denken altijd met ons mee, dat is erg prettig. Maurits en Sandra zeggen regelmatig ‘probeer dit eens uit, of is dat niet wat voor jullie?’, daardoor blijven we onze klantbeleving steeds verbeteren”.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag gerust een gratis adviesgesprek aan.

Adviesgesprek aanvragen

Terug naar overzicht